איך עושים סטורי ממומן באינסטגרם?
כיצד ניתן להפיק את המירב מהסטוריז הכי מוצלחים שלכם? איך לפנות ללקוחות פוטנציאלים בצורה אותנטית ובנימה אישית? התשובה פשוטה, הכירו את הסטוריז הממומן!
כפי שרובכם ודאי יודעים, הסטורי באינסטגרם הוא פיצ'ר המאפשר לפרסם תמונות וסרטונים קצרים המופיעים לזמן מוגבל של 24 שעות, לאחריו הם נעלמים אלא אם כן שמרתם אותם במסגרת הארכיון או בהיילטס בפרופיל האישי. בסטורי להבדיל משאר סוגי התכנים באינסטגרם ניתן לפרסם מספר רב של תכנים קליליים המייצרים מעורבות רבה ועניין בקרב העוקבים שלכם: תוכלו לערוך סקרים, לענות על שאלות, לעשות שידורי לייב, הוספת פילטרים, גיפים/מדבקות, מוזיקה, הוספת קישורים ותיוג מקומות ואנשים.
לסטורי מספר רב של יתרונות. ראשית היות והוא ממוקם בחלק העליון של הפיד הראשי הוא מאוד בולט ובדרך כלל מהווה את המקום הראשון שהגולש נכנס אליו באפליקציה. בנוסף עצם העובדה שהוא מוגבל בזמן גורמת לעניין רב יותר בו מהחשש לפספס משהו (יצירת תחושה של FOMO). יתרון נוסף טמון בכך שהוא נתפס כאישי יותר מפוסט – דבר שיוצא תחושת אותנטיות.
מהו סטורי ממומן?
הסטורי הממומן מתייחס לאותן המודעות שקופצות בסדר אקראי כאשר מדפדפים בין הסטוריז השונים של אנשים אחריהם אתם עוקבים, מדובר בכלי פרסום זול יחסית לעומת מדיות אחרות מבחינת עלות לחשיפה. הסטורי הממומן יופעל כמודעה למשך הזמן אותו תגדירו אך בפרופיל האישי הוא יעלם לאחר 24 שעות כמו כל סטורי רגיל. את הפרסום ניתן להפעיל גם על סטוריז מהעבר שנשמרו בארכיון באופן אוטומטי (במידה ולא כיביתם את האופצייה הזו).
היתרונות של הפורמט הזה נובע מהעובדה שמשתמשים אוהבים לדפדף ברצף בסטורי ולא תמיד ישימו לב שלא מדובר בסטורי רגיל אלא בסטורי ממומן. בנוסף, שיטה זו מעניקה את האפשרות להגדיל את החשיפה, לצרף עוקבים חדשים וגם להניע לפעולה באמצעות קישור לעמוד העסקי שלכם או לנכס חיצוני דרכו תוכלו להמיר את העוקבים שלכם ללקוחות.
מה הם השלבים ליצירת סטורי ממומן?
1.השלב הראשון ביצירת סטורי ממומן או כל קמפיין ממומן באינסטגרם הוא להפוך את עמוד האינסטגרם שלכם לעסקי ולקשר אותו לעמוד הפייסבוק שלכם.
2.כעת גשו לפרופיל האישי שלכם באינסטגרם.
3.אם כבר העלתם סטורי שתרצו להשתמש בו – לחצו על תמונת הפרופיל שתוביל אתכם אליו. אם ברצונכם לעלות סטורי חדש – לחצו על מקש הפלוס (+) בפיד הראשי ודרכו תוכלו ליצור סטורי חדש.
4.בתחתית הסטורי שאתם צופים בו תופיע האופציה של BOOST. לחצו עליה.
5.כעת יפתח עמוד בו תצטרכו לבחור את מטרת הקמפיין (ביקורים בפרופיל, ביקורים באתר או הודעות לעמוד) – כאשר סיימתם לחצו על כפתור "הבא".
6.בשלב זה תדרשו להגדיר את קהל היעד שתרצו שהמודעה תגיע אליו, לבחור את התקציב שאתם מקצים לקמפיין ולהגדיר את משך הזמן בו המודעה תוצג.
7.השלב האחרון הוא לחיצה על כפתור "צור מודעה", בשלב זה תוכלו לראות כיצד תראה המודעה ולוודא כי כל פרטי הקמפיין תקינים. לאחר שפרסמתם את המודעה היא תעלה לאוויר ובסיום תעודכנו ברגע שהקמפיין הסתיים.
כיצד מייעלים שימוש בכלי זה?
השלב הראשון בתכנון והקמת כל קמפיין ממומן באינסטגרם מתחיל בקביעת יעדים ובניית תכנית עבודה מסודרת. בצעו מחקר קהל יעד, תכינו עיצוב מושך שיתאים לשפת העיצוב המזוהה עם המותג שלכם ותייגו את האנשים הנכונים שימשכו עוד קהל.
חשוב להכיר כי האופציה פתוחה בפני חשבונות עסקיים בלבד ואחד היתרונות בחשבונות כאלה היא הנתונים הסטטיסטיים אותם אתם מקבלים בממשק התובנות של אינסטגרם (חשיפה, כמות צפיות, אנשים שדילגו על המודעה וכו') העוזרים לכם לנתח את התוצאות ולהבין האם להמשיך או לשנות משהו בהגדרות הקמפיין. כאשר תנתחו את הנתונים נכונה תוכל להבין טוב יותר מי הוא קהל היעד שלכם ומה הדברים שמעניינים אותו במיוחד לעומת התכנים שהוא יבחר לדלג עליהם – בהתאם לתובנות תיצרו את התכנים הבאים שלכם ותעשו אופטימיזציה למודעות שלכם.
לסיכום, היתרון הגדול של הסטורי הוא שהוא נתפס כמשהו אותנטי ולכן כאשר נוגעים בדברים אישיים זה מאפשר לצופים בו להתחבר לעסק במובן הרגשי. על מנת שזה יעבוד המיקוד צריך להיות נכון וחשוב להקפיד לא להתפזר עם המסרים כי זמן החשיפה הוא קצר. תוכלו להתחיל עם תקציב קטן שמושקע בפרסום ולהעלות בהדרגה כאשר תלמדו יותר על הקהל שלכם.
בנוסף, במידה ותרצו לייצר קמפיינים ממומנים באינסטגרם בהיקף רחב יותר, מומלץ להיעזר בסוכנות פרסום באינסטגרם שתעזור לכם לנתב את תקציב הפרסום בצורה הטובה ביותר.
תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת
כאן משאירים פרטיםהשאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)