5 דרכים להגדלת רשימת התפוצה בעזרת אינסטגרם
קודם כל, למי שחדש בעולם האימייל מרקטינג ולא מכיר את החשיבות של רשימת תפוצה, נגע בזה בקצרה ואם אתם כבר מבינים למה צריך רשימת תפוצה, מוזמנים לקפוץ ישר לטיפים! 🙂
רשימת תפוצה היא אחד הכלים הלא מוערכים והחשובים ביותר לכל בית עסק מקטנים ועד גדולים. היא מאפשרת לתקשר ישירות עם הלקוחות, לבנות אמון, ליצור קשר מתמשך עם הלקוחות ולשפר את הרווחיות על המוצרים.
רשימת תפוצה טובה (כזו שמורכבת מלקוחות אמיתיים ואמינים של בית העסק) מאפשרת לחזק את הקשר עם הלקוחות הנאמנים ועל ידי זה להניע מכירות חוזרות. בנוסף, רשימת התפוצה היא נכס דיגיטלי של המותג, בניגוד לפלטפורמות כמו אינסטגרם, שעלולות פשוט להיחסם, להיסגר או פשוט ליפול בשינוי אלגוריתם. מה שיכול לגרום לאיבוד התוכן והעוקבים שלכם בין לילה (כןכן קרו דברים מעולם). מנגד, עם רשימת תפוצה – אין אלגוריתם שמכתיב את החשיפה שלכם ואין חשש מחסימה או היעלמות פתאומית.
כיום, אין ספק שאינסטגרם היא כלי שיווק משמעותי במיוחד עבור מותגי איקומרס. אבל מעבר לחיזוק הנוכחות בסושיאל, אינסטגרם יכולה להיות כלי מעולה לחיזוק מערך האימייל מרקטינג והגדלת רשימת התפוצה שלכם. הכנו עבורכם 5 פרקטיות פשוטות להגדלת רשימת התפוצה בעזרת עמוד האינסטגרם שלכם:
1. לינק בביו לפרטי הרשמה
הפרופיל שלכם הוא הראי של המותג, והביו הוא חלון הראווה שלו. הוספת לינק להרשמה לרשימת התפוצה בביו היא אחת הדרכים הפשוטות ביותר להגדיל את רשימת התפוצה. השתדלו להוסיף קריאה לפעולה שתניע אנשים להקליק על הקישור, לדוגמה: "לקבלת הטבה בלעדית – לחצו על הלינק בביו!" או "רוצים להיות הראשונים לדעת על מבצעים חדשים? לחצו על הלינק בביו והצטרפו עכשיו!" פעולה שתצריך מכם 5 דק׳ עבודה והאימפקט עצום! אגב, כשתעשו את זה תשתמשו במקצרי כתובות בדומה לtinyurl על מנת שהלינק יהיה קצר ואסתטי יותר ועל הדרך גם תרוויחו פיטצ׳רים נוספים שיעזרו לכם למדוד את כמות הלחיצות בפועל.
2. אינסטגרם צ'אט בוט
דרך יצירתית נוספת להגדלת רשימת התפוצה היא בעזרת צ'אט בוט – זה אמנם טריק שמצריך מעט ידע טכני אבל אנחנו בטוחים שתסתדרו. עודדו את העוקבים לשלוח הודעה פרטית למותג (DM) כדי לקבל מתנה ייחודית, כמו מדריך, קופון, או גישה למוצר בלעדי – בתמורה להרשמה.
פרסמו פוסט עם הקריאה לפעולה והפעילו את הבוט באוטומציה כך שלאחר שגולש כותב לכם בDM הוא אוטומטית יקבל בהודעה חוזרת את המדריך/קופון שתיצרו. מבחינת מערכות של בוטים יש לא מעט שעושות את זה, הנה כמה מהמובילות: ManyChat, Chatfuel, HubSpot, Intercom
אל תשכחו להתאים את התמריץ בהתאם לאופי המותג ולמה שמעניין את העוקבים שלכם. הטכניקה הזו לא רק תגדיל את רשימת התפוצה, אלא גם תקפיץ לכם את החשיפה האורגנית מכיוון שהאלגוריתם יזהה מעורבות גבוהה בפוסט.
אל תשכחו שמבחינת הגולש זו רק ההתחלה, לאחר שהוא נכנס לרשימת התפוצה שלכם אתם צריכים להתחיל לדוור אותו בניוזלטרים ומסרים נוספים שיובילו אותו לבסוף לרכישה. למי שרוצה להעמיק אתם יכולים לקרוא בהרחבה על אימייל מרקטינג ומסעות לקוח אוטומטיים באתר של foxbi – יש להם בלוג גדול בנושא הזה
3. סטוריז עם קריאה לפעולה
סטוריז כפי שכולנו יודעים הם כלי נהדר ליצירת מעורבות, למרות שכולנו חווים ירידה בחשיפה אחרי עדכוני האלגוריתם האחרון הסטורי עדין חי ובועט. מה שאנחנו ממליצים לעשות זה:
- הצעות מוגבלות בזמן: פרסמו בסטורי הטבות מיוחדות או קופונים שאפשר לנצל רק ל-24 שעות הקרובות (או אפילו פחות). השילוב של
דחיפות וזמינות מוגבלת מניע גולשים לפעולה מיידית. - שימוש בפיצ'רים אינטראקטיביים: שאלות ותשובות, סקרים, ושימוש בכפתורי הצבעה יכולים אפקטיביים יותר מסטורי ״ערום״. לדוגמה, שאלו שאלה כמו "רוצים לקבל מדריך חינם ל….?" והטמיעו לינק בהרשמה לכל מי שענה "כן".
- סטוריז מתמשכים (סדרה): קלאסי, אנחנו רואים את זה הרבה אצל הבלוגרים הגדולים – צרו סדרת סטוריז הנמשכת לאורך כמה ימים או שבועות, שבה בכל פרק נחשף טיפ נוסף בנושא שמעניין את הקהל שלכם. את הפרק האחרון בסדרה ניתן להציע רק למי שנרשם לרשימת ההתפוצה. הפומו של האנשים לא ייתן להם שלא לצפות בסטורי שלכם 🙂
- גיימיפיקציה בסטוריז: שלבו משחקים פשוטים כמו "נחשו את המוצר הבא שאנחנו משיקים!" או חידונים שקשורים למותג שלכם, שבהם המשתתפים צריכים להירשם כדי לקבל את התשובות הנכונות או לזכות בפרס.
היופי בטכניקות הללו הוא שהן לא רק מניעות לפעולה אלא גם מגבירות את המעורבות עם הקהל שלכם, ובאותה נשימה – מרחיבות את רשימת התפוצה.
4. טיזרים להטבות בלעדיות
הפכו את העוקבים שלכם לשותפים סודיים שלכם, חשפו בסטוריז ובפוסטים רמזים על מבצעים עתידיים או השקות בלעדיות שזמינות רק לנרשמים לרשימת התפוצה. לדוגמה: "משהו גדול מגיע בשבוע הבא… רק לנרשמים! רוצים לדעת ראשונים? הצטרפו עכשיו."
תחושת סודיות וציפייה יוצרת מעורבות ומניעה אנשים להירשם כדי לא להחמיץ הזדמנויות ייחודיות.
תחושת הסודיות והציפייה מבוססת על עקרון ההדדיות מהפסיכולוגיה החברתית – כשאתם משתפים עוקבים במידע בלעדי, הם מרגישים מחויבות "להחזיר" על ידי הצטרפות לרשימת התפוצה או מעורבות פעילה.
5. צרו פומו (Fear Of Missing Out)
פרסמו בסטוריז הטבות שפרסמתם לרשימת התפוצה, תלוי באופי המותג, אפשר גם להיעזר גם בתכני UGC של לקוחות שכבר השתמשו במוצר/שירות שלכם עם ההמלצה שלהם – אגב, בכללי תכני UGC (״תוכן מבוסס משתמשים״ למי שלא יודע) זה טיפ בפני עצמו שכדאי לכם ליישם במערך השיווק שלכם באינסטגרם. בחזרה לFomo, צרו תחושת "חרדת החמצה" אצל העוקבים שלכם כדי לעורר בהם את התחושה שהם מפסידים משהו חשוב שאחרים כבר נהנים ממנו.
ככה אפשר לעשות את זה: במקום להציג את ההטבה עצמה, שתפו סיפור קצר של לקוח שכבר ניצל אותה – בצורה מרומזת אך מסקרנת. לדוגמה, העלו סטורי עם צילום מסך של הודעת תודה מלקוח או תגובה חיובית, ושימו טקסט כמו: "רוצים גם אתם לדעת איך [שם הלקוח] קיבל את ההטבה הזו? הירשמו לרשימת התפוצה שלנו עכשיו וגלו איך זה יכול לעבוד גם בשבילכם!"
לסיכום
אם אתם משתמשים באינסטגרם רק ככלי לסושיאל, הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש. כל אחת מהשיטות כאן יכולה להוות דרך משמעותית, יעילה ומשתלמת להגדלת רשימת התפוצה שלכם אם תיישמו אותן בצורה עקבית ואסטרטגית (עקביות זה שם המשחק). בין אם זה לינק בביו, סטוריז, או תמריצים – כל צעד מקרב אתכם ליותר נרשמים, יותר לקוחות פוטנציאליים, ויותר מכירות.
תנו לנו להפוך את המותג שלכם להצלחה ברשת
כאן משאירים פרטיםהשאירו פרטים ואנחנו נחייג אליכם, יש הרבה על מה לדבר :)